1年 文一二(16)文三(10) 水 3 1年 文一二(16)文三(10) 水 3 1年 文一二(16)文三(10) 水 3 時間割コード 時間割コード 時間割コード 英語中級(クラス指定ターム型)水 3 40230 S2 講義題目 授業の目標概要 成績評価方法 教科書 ガイダンス 40231 S2 講義題目 授業の目標概要 成績評価方法 教科書 ガイダンス 40232 S2 講義題目 授業の目標概要 成績評価方法 教科書 ガイダンス 開講 英語中級(クラス指定ターム型) 開講 英語中級(クラス指定ターム型) 開講 英語中級(クラス指定ターム型) Introduction to Positive Psychology: Science, Application and Cultural Patterns This introductory course on positive psychology aims to explore how to live a better, more satisfying life. Research in positive psychology demonstrates that a significant percentage of well-being comes from our own mindset, our chosen activities, and our lifestyle behaviors. To deal with the challenges in real-world life, we need to develop our internal resources to bring the best of ourselves. Specific topics include a brief overview of the key theories, research methods, and findings in the field of positive psychology, the goals and principles of positive psychology, the biological, emotional, psychological, and social influence on positive psychology, and the politics and economics of positive psychology among others. The course also involves the practical application of theory and research findings in the field of positive psychology. Additionally, happiness and well-being in relation to cultural patterns will be briefly discussed. Students critically evaluate the societal myths related to well-being an Active Participation/Group Work (30%) Homework Assignments and Classwork, Quizzes, etc. (40%) Final Project Presentation and Final Paper (30%) 次の教科書を使用する。/Will use the following textbook Ronald D. Siegel Positive Psychology: Harnessing the power of happiness, mindfulness, and inner strength Harvard Health Publishing (Harvard Medical School) Kindle Version 611 yen: Available on amazon 特に行わない。/Will not conduct guidance 英語で読み解く現代社会 この授業では、現代社会の動向を社会科学の視点から考察している英語文献を教材とし、読解を行う。これを通じ、英語の社会科学系の学術論文に特徴的な議論の流れや、そこで使用される幅広い英語表現を学ぶ。 授業内の発表、小テスト(数回実施予定)、期末エッセーから総合的に判断する。 授業中に指示をする。/Will specify at class time Anthony Elliott Reinvention Routledge 9780415682848 特に行わない。/Will not conduct guidance 英語動画を素材に英語でDiscussion 身近で時事性のあるテーマの英語の短編動画を視聴して、内容を理解し、関連した問いについて小グループでディスカッションします。 授業内の英語Discussionでは、1)自分の意見を英語で言う、2)英語のDiscussionに必要な賛成・反対・提案などの表現を使う、3)他の人の意見を積極的に聞く、そして4)英語Discussion の基本的ルールを実践する、の4点を目標とします。 授業中は、できるだけ長くスピーキングの時間を取り、話す経験を積み、明解で説得力がある英語表現をすることを目指します。 併せて、動画などの英語の素材を活用し、長期的な英語学習に役立つスキルを身に着けます: 英語の動画を知的な情報元として効果的に活用する方法を理解する 英語動画等を視聴しながら、英語を聴き取り、理解する力を伸ばす 動画等を引用しながら、自分の意見を説得力をもって英語で話す力を習得する 授業のディスカッションのノート 40% 各授業のリスニングミニテスト 6回 40% 授業への積極的な参加 20% (期末テスト等は行わない) 教科書は使用しない。/Will not use textbook 特に行わない。/Will not conduct guidance 授業科目名 授業科目名 授業科目名 担当教員 岩佐 将志 担当教員 瀧野 みゆき 英語 担当教員 宗実 陽子 所属 曜限 英語 所属 曜限 所属 曜限 英語 対象 理一(13,25,37)理二三(19) 対象 理一(13,25,37)理二三(19) 対象 理一(13,25,37)理二三(19)
元のページ ../index.html#173