1年 文一二(13,24)文三(17) 火 3 1年 文一二(13,24)文三(17) 火 3 時間割コード 時間割コード 英語中級(クラス指定ターム型)火 3 40147 S2 講義題目 授業の目標概要 成績評価方法 教科書 ガイダンス 40148 S2 講義題目 授業の目標概要 成績評価方法 教科書 ガイダンス 開講 英語中級(クラス指定ターム型) 開講 英語中級(クラス指定ターム型) Science Stories: From Textbook Fundamentals to Critical Evaluation of Claims This course will provide a case study series of stories with scientific content whose educational messages are valuable with respect to both the relevant underlying science as well as to the critical evaluation of claims made. Basic concepts and terminology, diagrams and formulas as found in textbooks will be studied in conjunction to applying a scientist's critical thinking toolkit, using adequate English language. The course is expected to be useful to not only students intending to major in sciences, but to all who would like to develop an understanding about how to read and evaluate science stories from mass-media or other sources. The main objective is to present students with practical, stimulating opportunities to experience English as a vehicular language (lingua franca) that future graduates will use for integrating into a multidisciplinary society and contributing to its technological advancement. Students will be challenged on three fronts: (i) comprehension of the studied scientific topics, (ii) mastering the use of appropriate English language to describe them from various angles and (iii) developing critical thinking ability by evaluating the claims made from viewpoints of logical consistency to scientific facts, acceptability of evidence from viewpoints of authority and statistical significance, adequacy of experiments and models. Participation in interactive activities with instructor and classmates: 30% Individual Assignments: 70% 教科書は使用しない。/Will not use textbook 特に行わない。/Will not conduct guidance 多種多様な英語ディスカッションやリスニング練習を通して、英語の表現力と理解力を養成する 教育、環境、家族など多岐にわたるテーマを用いて、自分の考えを英文でパラグラフにまとめたり、様々な英語Discussionや英語Listening練習を行い、必要な情報や重要な意見を的確に英語で表現し、かつ理解する能力を養う。その為に、ディスカッションの場で良く使用される英語表現や重要語彙だけでなく、確認、批判、同意などの技法を学ぶことで、効果的に英語でコミュニケーションを進める経験をしてもらう。特に、アイディアを効果的に整理し、主張を明確にまとめ、的確な英語表現で発信できるような練習や、様々なジャンルやテーマのリスニング教材を利用して、必要な情報を効率よく把握する練習を行う。具体的には、予測の仕方や、図などを利用した情報整理の方法、話者の声のトーンなどに注目することで真意を推し量る技術などを学ぶ。 課題レポート、授業内活動(出席状況、授業ヘの貢献、提出物、クイズ)などを総合的に評価する。 プリントを配布する。/Will distribute handouts 特に行わない。/Will not conduct guidance 授業科目名 授業科目名 担当教員 リチンスキ ダン 担当教員 石原 剛 所属 曜限 英語 所属 曜限 英語 対象 理一(9,19)理二三(7) 対象 理一(9,19)理二三(7)
元のページ ../index.html#155