1年 文一二(21,23)文三(16)火 4 王 怡人 1年 文一二(21,23)文三(16)火 4 1年 文一二(21,23)文三(16)火 4 時間割コード 時間割コード 時間割コード 英語中級 (クラス指定ターム型) 火4 60140 A2 英語中級(クラス指定ターム型) 講義題目 授業の目標概要 成績評価方法 教科書 ガイダンス 60141 A2 英語中級(クラス指定ターム型) 講義題目 授業の目標概要 成績評価方法 教科書 ガイダンス 60142 A2 英語中級(クラス指定ターム型) リチンスキ ダン 講義題目 授業の目標概要 成績評価方法 教科書 ガイダンス 開講 開講 開講 Effective Communication and Presentation Skills in English This course aims to equip non-native English-speaking students with essential skills for writing and presenting scientific content in English. Through interactive workshops, students will learn to craft concise scientific abstracts, deliver compelling elevator pitches, and create engaging presentations with effective visual aids. By the end of this course, students will be able to: 1.Compose clear and concise scientific abstracts. 2.Deliver various types of presentations. 3.Develop structured outlines and notes for presentations. 4.Apply advanced presentation techniques for openings, closings, and Q&A sessions. 5.Design impactful visual aids, including slides and posters. 6.Integrate technology to enhance presentations. 7.Conduct informative presentations with confidence. 8.Engage in constructive peer evaluation. •Class contribution (20%) •Peer work, group discussion (30%) •Reflection (20%) •Final presentation (30%) 教科書は使用しない。/Will not use textbook 特に行わない。/Will not conduct guidance Science Stories: From Textbook Fundamentals to Critical Evaluation of Claims This course will provide a case study series of stories with scientific content whose educational messages are valuable with respect to both the relevant underlying science as well as to the critical evaluation of claims made. Basic concepts and terminology, diagrams and formulas as found in textbooks will be studied in conjunction to applying a scientist's critical thinking toolkit, using adequate English language. The course is expected to be useful to not only students intending to major in sciences, but to all who would like to develop an understanding about how to read and evaluate science stories from mass-media or other sources. The main objective is to present students with practical, stimulating opportunities to experience English as a vehicular language (lingua franca) that future graduates will use for integrating into a multidisciplinary society and contributing to its technological advancement. Students will be challenged on three fronts: (i) comprehension of the studied scientific topics, (ii) mastering the use of appropriate English language to describe them from various angles and (iii) developing critical thinking ability by evaluating the claims made from viewpoints of logical consistency to scientific facts, acceptability of evidence from viewpoints of authority and statistical significance, adequacy of experiments and models. Participation in interactive activities with instructor and classmates: 30% Individual Assignments: 70% 教科書は使用しない。/Will not use textbook 特に行わない。/Will not conduct guidance 短編小説を読む この授業では20世紀の英語圏のノーベル賞クラスの作家の短編をいくつか精読し、20世紀ヨーロッパの歴史や新しい文学形式に注意を向けながら、英語の読解力増進を図ります。精読の授業ですので、細かいニュアンスも含めてすべてを訳出していきます。その過程で、英語の表現に関して辞書を丹念に調べたり、文脈に応じての意味をじっくり考えたりする訓練をします。 平常の参加度と、期末テスト(7回目=最終回)。 プリントを配布する。/Will distribute handouts 特に行わない。/Will not conduct guidance 授業科目名 授業科目名 授業科目名 担当教員 担当教員 田尻 芳樹 担当教員 所属 曜限 英語 所属 曜限 英語 所属 曜限 英語 対象 理一(21)理二三(8,14) 対象 理一(21)理二三(8,14) 対象 理一(21)理二三(8,14)
元のページ ../index.html#72