2023Sシラバス
335/393

時間割コード 31553 時間割コード 31498 授業の目標概要 We live in an unprecedented time of history where architecture can no longer be considered an exclusively human undertaking. Architecture Beyond the Human offers an introduction to architecture as a more-than-human phenomenon, emphasizing the many concepts and modes of thinking needed to understand architecture as an interface between human and nonhuman life. In what ways do cities interact with nonhuman beings on a day-to-day basis? How aware of nonhumans are we? How do we understand the needs of another species who cannot speak? How can architectural design contribute to biodiversity or memorialize extinct species? The course will introduce these questions and other relevant themes through a broad interdisciplinary lens incorporating critical theory, history, global case studies, fiction, and storytelling traditions. Students will be expected to respond to lecture content through their own individually chosen research projects incorporating nonhuman perspectives in design and visual-textual communication. [Learning Goals] • Understand and communicate key terms and discourses related to ecological thinking and nonhuman responsibility in architecture and related disciplines • Learn how to develop an individual research project that responds to the content of lectures and other experiences in your personal reference worlds • To understand the complex relationship between thinking and making that grounds research and design within architecture and related disciplines • Practice English writing, speaking and research skills in an open and non-judgmental environment 授業の目標概要 学術英文の読解能力・プレゼンテーション能力の向上を目指す。符号化理論とは、ノイズの多いチャンネルを通してデータを正しく伝送し、破損したメッセージの誤りを訂正することに関係する。コンピュータ科学や工学の多くの応用にお > いて、中心的な重要性を持っている。このセミナーでは、行列や代数曲線のような代数的構造から発生する符号の研究を紹介する。 開講 S Architecture Beyond the 開講 S 符号と暗号で使う代数学 講義題目 Human 講義題目 担当教員 FACIUS Michael 担当教員 ケリー シェーン 所属 東京カレッジ 所属 数理科学研究科 曜限 単位 対象 水 6 2 1年 文科 理科 2年 文科 理科 曜限 単位 対象 1年 文科 理科 木 3 2 2年 文科 理科 全学自由研究ゼミナール

元のページ  ../index.html#335

このブックを見る