時間割コード 51465 時間割コード 50831 時間割コード 51423 授業の目標概要 授業の目標概要 授業の目標概要 「こまとちゃんゼミナール」は、教養学部生のホームライブラリーである駒場図書館を活用しながら、大学での学習、研究はもちろん社会に出てからも役に立つ、情報の検索収集、そして活用の技術を身に付ける為の授業です。駒場図書館や情報システム部の協力のもと、大学図書館の様々な機能や学内で利用できる膨大な情報リソースの使いこなしを、グループワークを含む課題実習を通して学びます。 また講義や図書館見学などを通して、図書館という施設や制度自体についての理解も深めることが目指されます。 学期の終わりには、授業で磨いた情報検索・収集スキルを活かして、駒場図書館所蔵の資料を発信する実習を行います。駒場図書館内の展示スペースをお借りして、会期2週間ほどの展示企画(公開)の開催を目指します。 開講 Design thinking in Public A 開講 A Single-variable calculus 開講 こまとちゃんゼミナール A ~駒場図書館で学ぶ大学生のための情報検索・収集・発信スキル The rapid development of information technologies and medicines are not benefiting everyone equally living in our society. People from socially marginalized groups are more often excluded or left behind. Human-centered designs – or design thinking - are usually more effective in engaging end-user communities than top-down mandates. Design thinking encourages us to empathize with the end-users, understand their needs and aspirations, and co-create solutions that truly address their unique circumstances. This course will introduce you to the theoretical foundation of design thinking in health, step-by-step guidance to apply design thinking strategies in your own work, and real-world case studies in global health settings. Learning goals ============ The overall goal of this class is to introduce the theoretical foundation and practical guidance of using design thinking approaches in addressing public health challenges. By the end of the course, students will be able to work as team: •Understand the definition of design thinking and process of applying design thinking •Familiarize with real-world applications of design thinking in public health •Critically evaluate and analyze a public health problem, recognize opportunities, challenges and the assets of communities and stakeholders •Identify how to center solution designs as a response to the voices, experiences, wishes and aspirations of those most directly impacted by the solutions In this course, we study the differentiation and integration of a function of one-variable (which is also called one-variable function or single-variable function). Intuitively, differential means the slope of the tangent line of a function at a given point, and integral measures the area bounded by the graph of the function and x-axis over a given interval. Both concepts need the concept “limit”, so the first part of this course will contain the definition of a function, limit of a sequence, continuous function and related topics. In the second part of this course, we study the differential of a function, the definition, calculation techniques, properties and applications. In the third part, we define the definite and indefinite integral of a function, study the fundamental theorem of calculus: the connection between differentiation and integration, and introduce the calculation techniques. Power series will also be introduced. In the end, we discuss how to solve some simple differential equations. 講義題目 Health 講義題目 講義題目 担当教員 FACIUS Michael 担当教員 寺田 至 担当教員 山上 揚平 教養教育高度化機構 木 4 所属 東京カレッジ 所属 PEAK前期 所属 曜限 単位 対象 1年 文科 理科 木 3 2 2年 文科 理科 曜限 単位 対象 木 3 2 1年 文科 理科 2年 文科 理科 曜限 単位 対象 1年 文科 理科 2 2年 文科 理科 全学自由研究ゼミナール
元のページ ../index.html#219