1年 文一二(25)文三(11) 火 3 1年 文一二(25)文三(11) 火 3 1年 文一二(25)文三(11) 火 3 1年 文一二(25)文三(11) 火 3 時間割コード 時間割コード 時間割コード 時間割コード 英語中級(クラス指定ターム型)火3 総合科目L 英語中級・上級 総合科目L 英語中級・上級 50338 A1 講義題目 授業の目標概要 外国人の日本史家による近現代日本論を精読する。英語で書かれた日本歴史の論考を読むという新鮮な刺激を味わいつつ、学術論文の叙述をも随時検討したい。受講に際して、専門的な日本史知識は必要としない。あくまでも英文精読の題材として用いる。 50339 A1 講義題目 授業の目標概要 50340 A1 講義題目 授業の目標概要 オスカー・ワイルドの作品を読みながら、英語の読解力の向上を図るとともに、文学作品を分析するための基礎的なスキルを身につけることをこの授業の目標とします。アイルランドに生まれ、19世紀末のロンドンの社交界の寵児となりながら、同性愛の罪で投獄され失意のうちにフランスで亡くなったワイルド。小説・劇・詩を含む、様々なジャンルの作品を読みながら、政治・文学・美学・セクシュアリティに関するワイルドの思想に触れ、今なお我々を惹きつけるワイルドの魅力について履修者と一緒に考えてみたいと思います。 50341 A1 講義題目 授業の目標概要 開講 授業科目名 (クラス指定ターム型) 開講 授業科目名 (クラス指定ターム型) 開講 授業科目名 (クラス指定ターム型) 開講 授業科目名 (クラス指定ターム型) Reading English Articles: Biden Administration The goal is to read English articles (from The New Yorker) to understand current issues in the U.S. in English. They are on Biden Administration. Students need to read them in six weeks. Through this course, students will improve their reading skills qualitatively as well as quantitatively through various activities in classes and at home. Science Stories: From Textbook Fundamentals to Critical Evaluation of Claims This course will provide a case study series of stories with scientific content whose educational messages are valuable with respect to both the relevant underlying science as well as to the critical evaluation of claims made. Basic concepts and terminology, diagrams and formulas as found in textbooks will be studied in conjunction to applying a scientist's critical thinking toolkit, using adequate English language. The course is expected to be useful to not only students intending to major in sciences, but to all who would like to develop an understanding about how to read and evaluate science stories from mass-media or other sources. The main objective is to present students with practical, stimulating opportunities to experience English as a vehicular language (lingua franca) that future graduates will use for integrating into a multidisciplinary society and contributing to its technological advancement. Students will be challenged on three fronts: (i) comprehension of the studied scientific topics, (ii) mastering the use of appropriate English language to describe them from various angles and (iii) developing critical thinking ability by evaluating the claims made from viewpoints of logical consistency to scientific facts, acceptability of evidence from viewpoints of authority and statistical significance, adequacy of experiments and models. 英語で日本近現代史を読む オスカー・ワイルドを読む 英語中級 英語中級 英語中級 英語中級 リチンスキ ダン 担当教員 牛村 圭 担当教員 佐原 彩子 担当教員 小野瀬 宗一郎 担当教員 所属 曜限 英語 所属 曜限 英語 所属 曜限 英語 所属 曜限 英語 対象 理一(1-4,18)理二三(13) 対象 理一(1-4,18)理二三(13) 対象 理一(1-4,18)理二三(13) 対象 理一(1-4,18)理二三(13)
元のページ ../index.html#54