総合科目 L 英語中・上級 30011 30243 30316 講義題目 授業の目標概要 講義題目 授業の目標概要 講義題目 授業の目標概要 Writing Myth, Reading Culture: An Introduction to Folklore Studies This course will provide students with a foundation in working in English to conduct folkloric studies. Working through a series of comparative case studies, your class activities will be based around group discussions, presentations, in-class readings and student-led work - each designed to help develop your verbal and analytic skills in English language. Students will examine folklore from a cross-cultural perspective, exploring folktales, ghost stories, myths and legends from the geographical East and West. As well as assessing the role of folklore from both contemporary and historical viewpoints, the class will also introduce students to methodological approaches in the investigation of folklore. You will be required to write a research paper and give short presentations in English, as well as to undertake various homework tasks throughout the course (readings, creative assignments, compiling research etc.). The class will be based on in-class discussion, written responses and presentation of ideas in English. An Introduction to Cultural Geography This course will provide students with an opportunity to explore the complex terrain of Cultural Geography through English language texts. Starting with an overview of cultural geography, the course will then look at specific cultural, critical and aesthetic theory, helping students to reflect on the relationship between culture, nature and representation. Each class will focus on a particular cultural geographic theme (e.g. the culture-nature divide; mobility; the anthropocene; landscape and memory; urbanism and rurality; folklore and landscape). By the end of the course students will have a comprehensive understanding of the connections between people, landscape and the geographic imagination. The course is designed to develop your critical thinking, discussion and presentation, and reading skills and will therefore require you to read short academic articles and take part in class discussion on a weekly basis. You will be expected to prepare for classes in advance and play an active role in the discussion, presentation and defence of your ideas throughout the course. Students should be prepared to share their ideas with the rest of the class and take part in group work.. 英語のテクストを読み、聞き、考えるということ 目標)高校までであまり読まなかった(と思われる)英語の詩を目で読み、耳で聞き、その詩に触発された散文(科学者が書いたコメント、新聞の記事、小説家のエッセイなど)とアートワークを参照することで、英語のリズム、読解、聴解を行います。 英語圏では詩は日常生活のいたるところにあります。2021年1月のアメリカの大統領の就任式で Inaugural Poetに選ばれた23才のAmanda Gormanが"The Hill We Climb"を朗読するのをニュースで見た人もいると思います。 韻文と散文の違いを自分で体験することで英語のリズムよりよく理解できるようになります。文脈情報や視覚情報や自分の知識を聴覚とともに働かせて聞き取りをするという実践によって、文章の読解をさらに深めます。また、1つのテクストを読む・聞くことによってそのテクストの受容者が何を受け取り、どのように新しいテクストを産出するかを合わせて学びます。 時間割コード 時間割コード 時間割コード 開講 開講 開講 S S S 授業科目名 英語上級 授業科目名 英語上級 授業科目名 英語上級 担当教員 アルヴィ なほ子 担当教員 サーギル ジェームズ クリストファー 担当教員 サーギル ジェームズ クリストファー 所属 曜限 英語 所属 曜限 英語 所属 曜限 英語 月 1 月 5 火 2 対象 1年 文科 理科 2年 文科 理科 対象 1年 文科 理科 2年 文科 理科 対象 1年 文科 理科 2年 文科 理科
元のページ ../index.html#175