2021Sシラバス
135/367

総合科目 L 英語中・上級 30401 S1 30402 S1 40147 S2 40148 S2 講義題目 授業の目標概要 講義題目 授業の目標概要 講義題目 授業の目標概要 講義題目 授業の目標概要 Reading An English Article: The Rise and Fall of Affirmative Action The goal is to read an English article (from The New Yorker) to understand current issues in the U.S. in English. It is on Asian-American activists who have allied with a white conservative to change higher education. Students need to read it in six weeks. Through this course, students will improve their reading skills qualitatively as well as quantitatively through various activities in classes and at home. Science Stories: From Textbook Fundamentals to Critical Evaluation of Claims This course will provide a case study series of stories with scientific content whose educational messages are valuable with respect to both the relevant underlying science as well as to the critical evaluation of claims made. Basic concepts and terminology, diagrams and formulas as found in textbooks will be studied in conjunction to applying a scientist's critical thinking toolkit, using adequate English language. The course is expected to be useful to not only students intending to major in sciences, but to all who would like to develop an understanding about how to read and evaluate science stories from mass-media or other sources. The main objective is to present students with practical, stimulating opportunities to experience English as a vehicular language (lingua franca) that future graduates will use for integrating into a multidisciplinary society and contributing to its technological advancement. Students will be challenged on three fronts: (i) comprehension of the studied scientific topics, (ii) mastering the use of appropriate English language to describe them from various angles and (iii) developing critical thinking ability by evaluating the claims made from viewpoints of logical consistency to scientific facts, acceptability of evidence from viewpoints of authority and statistical significance, adequacy of experiments and models. ニュースの英語の聞き取り 英語のニュースを正確に聞き取る練習をすることを通じて英語の聴解力を伸ばすことを目指す。ニュースというのは、聞き取りやすく話す訓練を受けた人が丁寧に聞き取りやすく読み上げるものなので、日常生活で用いられる普通の英語よりは聴解が容易である。その程度の難易度の英語を正確に聞き取れるように繰り返し練習するというのがこの授業の中身である。ウェブ上の音声を教材として用いる。 時間割コード 時間割コード 時間割コード 時間割コード 開講 (クラス指定ターム型) 開講 (クラス指定ターム型) 開講 (クラス指定ターム型) Discussing Contemporary Issues 教科書に沿ってリーディングやリスニングを織り交ぜながら、提示されたトピックに基づいて英語でディスカッションを行う。 開講 (クラス指定ターム型) 授業科目名 英語中級 授業科目名 英語中級 授業科目名 英語中級 授業科目名 英語中級 担当教員 矢田部 修一 担当教員 佐原 彩子 担当教員 大橋 理枝 担当教員 リチンスキ ダン 所属 曜限 英語 所属 曜限 英語 所属 曜限 英語 所属 曜限 英語 火 3 火 3 火 3 火 3 対象 1年 文一二(9)文三(8) 理一(5-6)理二三(1-3,5,12) 対象 1年 文一二(9)文三(8) 理一(5-6)理二三(1-3,5,12) 対象 1年 文一二(13,24)文三(17)理一(9,19)理二三(7) 対象 1年 文一二(13,24)文三(17)理一(9,19)理二三(7)

元のページ  ../index.html#135

このブックを見る