1年 文三(6,8)理二三(6,18) 金 1 1年 文三(6,8)理二三(6,18) 金 1 1年 文三(6,8)理二三(6,18) 金 1 ク 1年 文三(6,8)理二三(6,18) 金 1 英語中級(クラス指定セメスター型)金1 時間割コード 時間割コード 時間割コード 時間割コード 総合科目 L 英語中級・上級 50914 A 講義題目 授業の目標概要 50915 A 講義題目 授業の目標概要 50916 A 講義題目 授業の目標概要 50917 A 講義題目 授業の目標概要 本授業の目標は、一義的には学術的な英文を完璧に読むための読解力の養成です。また、学校文法で扱われることのない(にもかかわらず実際の英語では頻繁に確認できる)文法や構文に関する文献を読み、英語についての洞察を深めることを第二の目標とします。なお、使用する教材は、世界最高峰の英文法書 Quirk et al (1985) と Huddleston and Pullum (2002)を中心に、第一級の研究者による文献を予定しています。 開講 授業科目名 (クラス指定セメスター型) 開講 授業科目名 (クラス指定セメスター型) The New York Times Onlineを読み、今日の世界のさまざまな問題を語り合う The New York Timesの記事とビデオを教材として、ナマの最新の英語に触れるとともに、今日の世界のさまざまな問題を英語で話し合う習慣と技術を涵養する。 開講 授業科目名 (クラス指定セメスター型) 開講 授業科目名 (クラス指定セメスター型) 「学校では扱われない英語の文法や構文」に関する英語文献を読む Ethics in the Context of Major Religious Traditions The main objectives of this course are to gain some experience in reading and writing in English and to learn about major religious traditions and their relationship to the field of ethics. From the second scheduled class meeting, students will be expected to have read an assigned part of the book "An Interview with Pranavichara about the Subject of Ethics" and to be prepared to answer some questions and/or to write a short essay during class time (in the classroom or online). In the case of conventional class meetings, the teacher is likely to provide additional or explanatory information before the questions and/or essay prompt are given. In the event of a class being done online, the questions and/or essay prompt will be given near the beginning of the allotted time period and the answers and/or essay will be due near the end of it; some supplementary materials such as written information and ideas from the teacher, extra articles for reading, and/or links to relevant YouTube sites will also be provided. The religions and/or philosophies touched upon during this course are Hinduism, Buddhism, Judaism, Christianity, Islam, Confucianism, Taoism, and legalism. Creative Thinking Albert Einstein once said that “creative imagination” is central to scientific progress. Apple Co-Founder Steve Jobs, like many business leaders nowadays, likewise stressed that creativity differentiates average individuals and companies from exceptional ones. As important as creativity is said to be in today’s competitive global economy, what the creative process requires or involves is usually left unexplained. This course, therefore, aims to familiarize participants with what creative thinking entails, why it is important, where it comes from, and how individuals can improve their critical faculties to enable them to thrive in our era of rapid technological, social, political and economic change. By the end of the course students, besides improving their English speaking, listening, and writing skills, will learn: -- how some of the greatest innovators in human history have applied creative thinking to achieve breakthroughs in the realms of science, business, and the arts -- how they can overcome thinking blocks, formulate effective questions, create the right environment for creative thinking, and turn their creative thoughts into action 英語中級 英語中級 英語中級 英語中級 担当教員 ポター サイモン 英語 担当教員 所属 清水 徹郎 英語 担当教員 所属 ナルト デリッ英語 担当教員 所属 川﨑 修一 英語 所属 曜限 曜限 曜限 曜限 対象 対象 対象 対象
元のページ ../index.html#83