2020Aシラバス
59/274

1年 文一二(21,23)文三(16) 火 4 1年 文一二(21,23)文三(16) 火 4 1年 文一二(21,23)文三(16) 火 4 1年 文一二(21,23)文三(16) 火 4 時間割コード 時間割コード 時間割コード 時間割コード 総合科目 L 英語中級・上級 60154 A2 講義題目 授業の目標概要 外国人の日本史家による近現代日本論を精読する。英語で書かれた日本歴史の論考を読むという新鮮な刺激を味わいつつ、学術論文の叙述をも随時検討したい。受講に際して、専門的な日本史知識は必要としない。あくまでも英文精読の題材として用いる。 60155 A2 講義題目 授業の目標概要 この授業では20世紀の英語圏のノーベル賞クラスの作家の短編をいくつか精読し、20世紀の世界の歴史や新しい文学形式に注意を向けながら、英語の読解力増進を図ります。精読の授業ですので、細かいニュアンスも含めてすべてを訳出していきます。その過程で、英語の表現に関して辞書を丹念に調べたり、文脈に応じての意味をじっくり考えたりする訓練をします。 60156 A2 講義題目 授業の目標概要 60157 A2 講義題目 授業の目標概要 開講 授業科目名 英語中級 (クラス指定ターム型) 開講 授業科目名 英語中級 (クラス指定ターム型) 開講 授業科目名 英語中級 (クラス指定ターム型) 開講 授業科目名 英語中級 (クラス指定ターム型) Science Stories: From Textbook Fundamentals to Critical Evaluation of Claims This course will provide a case study series of stories with scientific content whose educational messages are valuable with respect to both the relevant underlying science as well as to the critical evaluation of claims made. Basic concepts and terminology, diagrams and formulas as found in textbooks will be studied in conjunction to applying a scientist's critical thinking toolkit, using adequate English language. The course is expected to be useful to not only students intending to major in sciences, but to all who would like to develop an understanding about how to read and evaluate science stories from mass-media or other sources. The main objective is to present students with practical, stimulating opportunities to experience English as a vehicular language (lingua franca) that future graduates will use for integrating into a multidisciplinary society and contributing to its technological advancement. Students will be challenged on three fronts: (i) comprehension of the studied scientific topics, (ii) mastering the use of appropriate English language to describe them from various angles and (iii) developing critical thinking ability by evaluating the claims made from viewpoints of logical consistency to scientific facts, acceptability of evidence from viewpoints of authority and statistical significance, adequacy of experiments and models. 英語で日本近現代史を読む 短編小説を読む 講義を聴き、スクリプトを読む 10-20分程度のまとまった講義を聴き、問題に答えることで内容理解を確認する。その後、翌週までに自宅学習でスクリプト読み、その理解を授業で確認する。このような作業を繰り返すことで、読解力と聴解力を同時に伸ばすことを目指す。 認知心理学や遺伝学などの科学的研究の紹介や、マイノリティやメディアと社会の関係など、幅広く「人間」にかかわる題材を扱いたい。 リチンスキ ダン 担当教員 所属 牛村 圭 英語 担当教員 所属 田尻 芳樹 英語 担当教員 所属 英語 担当教員 所属 伊藤 たかね 英語 曜限 曜限 曜限 曜限 対象 理一(21)理二三(8,14) 対象 理一(21)理二三(8,14) 対象 理一(21)理二三(8,14) 対象 理一(21)理二三(8,14)

元のページ  ../index.html#59

このブックを見る