2020Sシラバス
181/449

1年 文科 理科 2年 文科 理科 月 5 1年 文科 理科 2年 文科 理科 月 5 1年 文科 理科 2年 文科 理科 月 5 総合科目 L 英語中・上級 英語中級・上級 全クラス型 時間割コード 30233 S 30234 S 30235 S 講義題目 授業の目標概要 英語の学術雑誌に掲載された論文の読解を通して、国際関係の歴史と理論について学ぶ。1週間で扱う英文は4~6ペー評価方法 教科書 ガイダンス 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス History and Theory of International Relations Geographies of Horror This course will introduce students to the role of geography in cinematic and literary horror, exploring the ways in which filmmakers and writers have tried to imagine the supernatural qualities of the world that surrounds them. Starting with a short introduction to cultural geography, the classes will move on to discuss specific English language examples of gothic, monstrous and ecological horror. You will be studying the works of a range of influential writers, including; M.R. James, H.P Lovecraft and Shirley Jackson. You will consider how the supernatural entities that appear in horror (ghosts, vampires, zombies etc.) can be seen to tell us about place and environment, expressing the complex relationship between people and the landscapes they inhabit. Using cultural geography as a backdrop for the course, students will examine the impact of horror on the way we think about and describe the threat of the natural world. A number of short readings will provide opportunities for weekly class discussions and presentations in English, and develop comprehension of the texts that accompany the course. Students will be expected to read excerpts and short stories in English on a weekly basis as preparation for in-class activities and presentations. Furthermore, this course aims to help you develop your analytical skills in working with English language texts and audio-visual materials. Attendance, Participation and Engagement: 30% Presentation: 30% Research Paper: 40% 教科書は使用しない。/Will not use textbook 特に行わない。/Will not conduct guidance ジ程度である。 授業での発表、質疑応答と議論への貢献、期末試験から総合的に評価する。 授業中に指示をする。/Will specify at class time 特に行わない。/Will not conduct guidance 科学エッセイを読む The Best American Science and Nature Writing 2019に収録されている科学エッセイ(非専門家向けのエッセイ,分野は偏らないように選択)を読んでいくことを通じて,論述のための構文と文章構成および科学関連語彙に関する理解を深める.週2,000語(4-5頁)程度ずつ読み進んでいき,1~3週でひとつのエッセイを読み終わる.議論の流れを掴みつつ,大事な部分を丁寧に読んでいくことを心がける.該当箇所はプリントにて配布する(書籍の形で持っていたい場合は参考文献参照). 語彙力を補強するために,「東大英単」(参考文献参照)より自然科学で用いられることが多い語を選び,小テストを実施する. 予習報告状況,授業時間中の単語小テスト(「授業の方法」参照),学期末の筆記試験を20%, 30%, 50%ずつの割合で評価する. 教科書は使用しない。/Will not use textbook 特に行わない。/Will not conduct guidance 156教室 155教室 150教室 時間割コード 時間割コード 開講 授業科目名 英語中級 開講 授業科目名 英語中級 開講 授業科目名 英語中級 担当教員 小川 浩之 担当教員 サーギル ジェームズ クリストファー 担当教員 加藤 恒昭 所属 英語 所属 英語 所属 英語 曜限 教室 曜限 教室 曜限 教室 対象 対象 対象

元のページ  ../index.html#181

このブックを見る