1年 文一二(21)文三(19)S 1年 文一二(21)文三(19) 1年 文一二(21)文三(19)総合科目 L 英語中・上級 30945 30946 S 30947 S 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス 10-203 152教室 151教室 時間割コード 時間割コード 時間割コード 開講 (クラス指定セメスター型) メディアの英語 時事問題・政治・経済・国際関係・文化芸術・科学・テクノロジー・医療といった幅広いジャンルの話題を特集/収録したテレビ、ヴィデオ、ラジオ番組等、アメリカの報道メディアの番組(CBS, National Public Radio, New York Times Video等)を視聴覚教材として視聴し、その上でワークシートを配布し、内容や語彙、用法を確認し、さらにトランスクリプトや関連記事の読解により理解を深め、知的な内容の報道番組をごく自然に理解する「実用レヴェル」の英語力と思考力を訓練することを目的とする。 小テスト60%、期末テスト40% 教科書は使用しない。/Will not use textbook 特に行わない。/Will not conduct guidance 開講 授業科目名 (クラス指定セメスター型) Creative Thinking Albert Einstein once said that “creative imagination” is central to scientific progress. Apple Co-Founder Steve Jobs, like many business leaders nowadays, likewise stressed that creativity differentiates average individuals and companies from exceptional ones. As important as creativity is said to be in today’s competitive global economy, what the creative process requires or involves is usually left unexplained. This course, therefore, aims to familiarize participants with what creative thinking entails, why it is important, where it comes from, and how individuals can improve their critical faculties to enable them to thrive in our era of rapid technological, social, political and economic change. By the end of the course students, besides improving their English speaking, listening, and writing skills, will learn: -- why creativity is becoming increasingly important in today's global economy -- how some of the greatest innovators in human history have applied creative thinking to achieve breakthroughs in the realms of science, business, and the arts -- how they can overcome thinking blocks, formulate effective questions, create the right environment for creative thinking, and turn their creative thoughts into action Writing assignments: 30% (10% + 20%) Presentations: (2 x 20) 40% Participation: 30% 教科書は使用しない。/Will not use textbook 特に行わない。/Will not conduct guidance 開講 授業科目名 (クラス指定セメスター型) Professional presentation skills The main objective of this course is to enable students to develop the skills necessary to properly organize, articulate and support their ideas when preparing for an oral presentation. These skills include the ability to argue for your opinion (thesis statement) by providing clear arguments supported by facts, statistics, or real examples. In addition, students will learn how to make an effective use of PowerPoint. Although the class assignment focuses primarily on the preparation of an academic presentation, the skills developed throughout this class are applicable to other domains, such as the preparation of marketing pitches, job interviews, progress reports, and so on. Participation 10% Outline 10% Script draft 30% Presentation 50% 教科書は使用しない。/Will not use textbook 特に行わない。/Will not conduct guidance 授業科目名 英語中級 英語中級 英語中級 担当教員 戸谷 陽子 担当教員 ナルト デリック 英語 木 3 担当教員 グレノン イザベル 英語 木 3 所属 曜限 教室 英語 木 3 所属 曜限 教室 所属 曜限 教室 対象 理二三(4,17,20) 対象 理二三(4,17,20) 対象 理二三(4,17,20)
元のページ ../index.html#173