2020Sシラバス
154/449

1年 文一二(1-3,20) 文三(1-3,5,7,9,11) 月 2 総合科目 L 英語中・上級 30025 S 30026 S 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス 評価方法 教科書 ガイダンス English Through Advertising, and Advertising's Role in Society The goal of this course is to assist students in understanding the relationships between advertising and the modern consumer-oriented society. By the end of this class, students will be able to present and discuss issues in a researched and structured manner. We will study advertising campaigns from TV, the Internet and print media, discover the sales messages contained in these and how they reach their consumer targets. We will also research the way similar products are marketed differently for different cultures or countries. In addition, we will evaluate the way different societies use PSAs (Public Service Announcements) to raise awareness of important issues such as Domestic Violence (DV), HIV/AIDS, substance abuse, etc. Topics covered will include: - TV Commercial Strategies - Print Advertisements Design Analysis - PSAs, NGOs and lobbying - Advertising controversies (political advertising, advertising tobacco and alcohol, advertising to children, gender and racial stereotypes in advertising.) 30%: Digital Portfolio 20%: Learning Journal 10%: Report on Museum Visit 20%: Presentation 20%: Active contribution to the class 教科書は使用しない。/Will not use textbook 特に行わない。/Will not conduct guidance 英語の小説を聴きながら読む 講義題目 授業の目標概要 朗読の音声を聞きながら、小説を読むことによって、聴解力と読解力の向上を目指します。小説は、説明文と日常会話から構成されているという意味で、外国語を学ぶためには最適の教材です。今回使用する教材には、20世紀初頭のアメリカを舞台として「善人」が多く登場します。善意が幸せを呼ぶこともあれば、裏目に出ることもあり、人生について考えてみたい人、心の洗濯をしてみたい人、「善人」は胡散臭いけれど、だから興味があるという人、そもそも英語で短編小説を読むという体験をしてみたい人、を歓迎します。 学期末試験と授業時の質問に対する回答状況をふまえて、総合的に判断します。 次の教科書を使用する。/Will use the following textbook 書名 出版社 ISBN 特に行わない。/Will not conduct guidance O. ヘンリー短篇集 朝日出版社 978-4-255-15126-7 時間割コード 時間割コード 開講 授業科目名 (クラス指定セメスター型) 授業科目名 開講 (クラス指定セメスター型) 英語中級 英語中級 担当教員 所属 メズールール ジェルマン 英語 担当教員 所属 佐藤 光 英語 月 2 113教室 154教室 曜限 教室 曜限 教室 対象 1年 文一二(1-3,20) 文三(1-3,5,7,9,11) 理一(4,35-36) 対象 理一(4,35-36)

元のページ  ../index.html#154

このブックを見る