1年 文一二(4)文三(18) 理一(22,32,38)理二三(15) 火 4 1年 文一二(4)文三(18) 理一(22,32,38)理二三(15) 火 4 1年 文一二(6,18)文三(12) 理一(30,34)理二三(18,22) 火 4 総合科目 L 英語中・上級 30468 S1 30469 S1 40172 S2 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス Williams David 英語 Williams David 英語 103教室 162教室 162教室 時間割コード 時間割コード 時間割コード 開講 授業科目名 英語中級 (クラス指定ターム型) 国際関係史(英語講読) Antony Best et al (eds), International history of the twentieth century and beyond (New York: Routledge, 2015) のうち、20世紀前半の部分を読む。教材は歴史の教科書であるが、歴史の授業ではない。一人で英文を正確に読めるようになることを目標とする。 平常点(授業で訳読を担当した時の出来、予習の有無)と、最終授業時間に行うテストで評価する。なお、出席は平常点に勘案するが、予習をせずに教室に座っているだけでは出席とはみなされない。必ず予習をして授業に臨んでほしい。 その他。/Other その他 初回の分は、プリントを用意して当日教室で配布する。二回目以降は、全体をITC-LMSにアップするので、各自でダウンロードして欲しい。 特に行わない。/Will not conduct guidance 開講 授業科目名 英語中級 (クラス指定ターム型) Critical Discussion and Thinking The purpose of this class is to build students’ English language reading and thinking skills beyond simple description to a more critical and analytical point. Each week students will focus on one topic and critically examine and consider an English language text in a group. At the end of this course it is expected that students will be able to critically consider and assess a range of contemporary topics of domestic and international significance, and be able to reflect better on their own culture. Students will find that the skills acquired in this class will help them to express themselves in other areas of their academic studies; it is hoped the class will be an encouragement to see English language as an investment for the future. Assessment for this class will be based on four elements: (i) a series of role sheets filled out for the discussion circle (45% approx.) (ii) weekly vocabulary test (15%) (iii) one in-class presentation (15%) (iv) final examination (25%) In order to gain a top grade for this course students are expected to make an original and unique contribution to each class. プリントを配布する。/Will distribute handouts 特に行わない。/Will not conduct guidance 開講 授業科目名 英語中級 (クラス指定ターム型) Critical Discussion and Thinking The purpose of this class is to build students’ English language reading and thinking skills beyond simple description to a more critical and analytical point. Each week students will focus on one topic and critically examine and consider an English language text in a group. At the end of this course it is expected that students will be able to critically consider and assess a range of contemporary topics of domestic and international significance, and be able to reflect better on their own culture. Students will find that the skills acquired in this class will help them to express themselves in other areas of their academic studies; it is hoped the class will be an encouragement to see English language as an investment for the future. Assessment for this class will be based on four elements: (i) a series of role sheets filled out for the discussion circle (45% approx.) (ii) weekly vocabulary test (15%) (iii) one in-class presentation (15%) (iv) final examination (25%) In order to gain a top grade for this course students are expected to make an original and unique contribution to each class. プリントを配布する。/Will distribute handouts 特に行わない。/Will not conduct guidance 担当教員 後藤 春美 担当教員 担当教員 所属 英語 所属 所属 曜限 教室 曜限 教室 曜限 教室 対象 対象 対象
元のページ ../index.html#137