2020Sシラバス
130/449

1年 文一二(9)文三(8) 理一(5-6)理二三(1-3,5,12) 火 3 1年 文一二(9)文三(8) 理一(5-6)理二三(1-3,5,12) 火 3 1年 文一二(9)文三(8) 理一(5-6)理二三(1-3,5,12) 総合科目 L 英語中・上級 30395 S1 30396 S1 30397 S1 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス 評価方法 教科書 ガイダンス 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス 1221教室 158教室 156教室 時間割コード 時間割コード 時間割コード 開講 授業科目名 英語中級 (クラス指定ターム型) New Windows on America: What Jeff Bezos Wants The goal is to read an article in English (from The Atlantic Magazine) to understand current issues in the U.S. in English. The article is on the founder of Amazon and his master plan. Students need to read an article in five weeks to gain information in English and to be familiar with various issues in English. Through this course, students will improve their reading skills qualitatively as well as quantitatively through various activities in classes and at home. Quizzes (five quizzes in total) and Class Activities (including discussions) (60%)/Final (40%) 教科書は使用しない。/Will not use textbook 特に行わない。/Will not conduct guidance 開講 授業科目名 英語中級 (クラス指定ターム型) 優れた短編作品を深読みする 講義題目 授業の目標概要 短編作品を精読した後、その背景にある社会状況、歴史、文化などについて知識を深めていく。また、シンボリックな表現に注目しながら、作者や作品の世界観を探っていく。グループでの話し合いを行いながら、コミュニケーション能力の向上も目指す。 平常点(授業時の積極的姿勢とグループワーク時の発言、予習状況)40%、試験と小テスト 60% 教科書は使用しない。/Will not use textbook 特に行わない。/Will not conduct guidance 開講 授業科目名 英語中級 (クラス指定ターム型) Science Stories: From Textbook Fundamentals to Critical Evaluation of Claims This course will provide a case study series of stories with scientific content whose educational messages are valuable with respect to both the relevant underlying science as well as to the critical evaluation of claims made. Basic concepts and terminology, diagrams and formulas as found in textbooks will be studied in conjunction to applying a scientist's critical thinking toolkit, using adequate English language. The course is expected to be useful to not only students intending to major in sciences, but to all who would like to develop an understanding about how to read and evaluate science stories from mass-media or other sources. The main objective is to present students with practical, stimulating opportunities to experience English as a vehicular language (lingua franca) that future graduates will use for integrating into a multidisciplinary society and contributing to its technological advancement. Students will be challenged on three fronts: (i) comprehension of the studied scientific topics, (ii) mastering the use of appropriate English language to describe them from various angles and (iii) developing critical thinking ability by evaluating the claims made from viewpoints of logical consistency to scientific facts, acceptability of evidence from viewpoints of authority and statistical significance, adequacy of experiments and models. Attendance and participation in interactive activities with instructor and classmates: 30% Individual Assignments: 70% 教科書は使用しない。/Will not use textbook 特に行わない。/Will not conduct guidance 担当教員 佐原 彩子 担当教員 三吉 美加 リチンスキ ダン 英語 火 3 所属 英語 所属 英語 担当教員 所属 曜限 曜限 教室 曜限 教室 教室 対象 対象 対象

元のページ  ../index.html#130

このブックを見る