2019Aシラバス
93/346

水 1 A 1年 理一(6,22,32,38) 水 1 A 1年 理一(6,22,32,38) 水 1 A 1年 理一(6,22,32,38) 総合科目 L 英語中級・上級 50477 50478 50479 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス (クラス指定セメスター型) Creative Thinking (クラス指定セメスター型) 『不思議の国のアリス』を原文で読む 『不思議の国のアリス』の原文の音声教材を自宅でよく聴いて予習し、発音やリズム等に気をつけながら音読することで、英語の読み方の基本を身につけます。『鏡の国のアリス』からも「トゥィードルダムとトゥイードルディー」「ハンプディ・ダンプティ」「女王アリス」の3章を読みます。また、毎回授業の初めにTOEICの語彙についての小テストを行い、語彙力を維持します。毎回発音指導を行い、そのための早口言葉を覚えてもらいます。 毎回の小テストとクラスでの取り組み姿勢を評価する。 教科書は使用しない。/Will not use textbook 特に行わない。/Will not conduct guidance (クラス指定セメスター型) Ideas and Thinkers Albert Einstein once said that “creative imagination” is central to scientific progress. Apple Co-Founder Steve Jobs, like many business leaders nowadays, likewise stressed that creativity differentiates average individuals and companies from exceptional ones. As important as creativity is said to be in today’s competitive global economy, what the creative process requires or involves is usually left unexplained. This course, therefore, aims to familiarize participants with what creative thinking entails, why it is important, where it comes from, and how individuals can improve their critical faculties to enable them to thrive in our era of rapid technological, social, political and economic change. By the end of the course students, besides improving their English speaking, listening, and writing skills, will learn: -- how some of the greatest innovators in human history have applied creative thinking to achieve breakthroughs in the realms of science, business, and the arts -- how they can overcome thinking blocks, formulate effective questions, create the right environment for creative thinking, and turn their creative thoughts into action Writing assignments: 30% (10% + 20%) Presentations: (2 x 20) 40% Participation: 30% 教科書は使用しない。/Will not use textbook 特に行わない。/Will not conduct guidance Thought is the means by which we elaborate who we are, assert our membership of a culture, authorise institutions within society, and make claims upon each other. Indeed, without any philosophical reflection upon society and politics, life today would have neither rationale nor articulated meaning. It is thus precisely at the cross-roads between our daily practices and taken for granted ideas that this course is situated in terms of an examination and critical analysis of a range of texts at the core of the intellectual inheritance of the West. Objectives: 1. reading, analysing and synthesising academic texts; 2. presenting, elaborating and defending arguments orally; 3. taking part in seminars and academic discussions; 4. structuring and organising ideas in a coherent and logical written form. Student presentation (individually or in groups, depending on student enrolment) = 50%; Seminar participation = 50% プリントを配布する。/Will distribute handouts 特に行わない。/Will not conduct guidance ダルグリーシュ ブレガム 149 E42 118 時間割コード 時間割コード 時間割コード 開講 授業科目名 英語中級 開講 授業科目名 英語中級 開講 授業科目名 英語中級 ナルト デリック 担当教員 担当教員 河合 祥一郎 担当教員 所属 曜限 教室 英語 所属 曜限 教室 英語 所属 曜限 教室 英語 対象 対象 対象

元のページ  ../index.html#93

このブックを見る