2019Aシラバス
72/346

1年 文一二(21,23)文三(16) 理一(21)理二三(8,14) 火 4 1年 文一二(21,23)文三(16) 理一(21)理二三(8,14) 火 4 1年 文一二(21,23)文三(16) 理一(21)理二三(8,14) 火 4 総合科目 L 英語中級・上級 60087 A2 60088 A2 60089 A2 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス The purpose of this class is to build students’ English language reading and thinking skills beyond simple description to a more critical and analytical point. Each week students will focus on one topic and critically examine and consider an English language text in a group. At the end of this course it is expected that students will be able to critically consider and assess a range of contemporary topics of domestic and international significance, and be able to reflect better on their own culture. Students will find that the skills acquired in this class will help them to express themselves in other areas of their academic studies; it is hoped the class will be an encouragement to see English language as an investment for the future. This course will be taught exclusively in English. Assessment for this class will be based on four aspects: (i) a series of role sheets filled out for the discussion circle (50% approx.) (ii) weekly vocabulary test (15%) (iii) one in-class presentation (15%) (iv) final examination (20%) 教科書は使用しない。/Will not use textbook 特に行わない。/Will not conduct guidance Richard Overy, The Morbid Age: Britain between the Wars (London: Allen Lane, 2009) の一部を読む。歴史の本ではあるが、 How Race Is Made in America: Immigration, Citizenship, and the Historical Power of Racial Scripts Williams David 155 102 103 時間割コード 時間割コード 時間割コード 開講 授業科目名 英語中級 (クラス指定ターム型) Critical Discussion and Thinking 開講 授業科目名 英語中級 (クラス指定ターム型) 20世紀両大戦間期イギリスの平和主義(英語講読) 歴史の授業ではない。一人で英文を正確に読めるようになることを目標とする。 平常点(授業で訳読を担当した時の出来、予習の有無)を主とし、最終授業時間に行うテストで補完して評価する。なお、出席は平常点に勘案するが、予習をせずに教室に座っているだけでは出席とはみなされない。必ず予習をして授業に臨んでほしい。 その他 初回の分は、プリントを用意して当日教室で配布する。二回目以降は、全体をITC-LMSにアップするので、各自でダウンロードして欲しい。 特に行わない。/Will not conduct guidance 開講 授業科目名 英語中級 (クラス指定ターム型) アメリカの移民史を読む―「人種」と市民権(2) アメリカ合衆国において、市民権がどのように人種化され、定義されたのかを考察する。学術書を速読する力を向上させるとともに、背景となる移民史、人種・エスニシティならびに市民権をめぐる理論、アメリカの歴史と文化についての理解を深めることを目的とする。 授業への貢献、コメント―ペーパー40%、試験60% プリントを配布する。/Will distribute handouts 書名 著者(訳者) Natalia Molina 出版社 University of California Press 特に行わない。/Will not conduct guidance 担当教員 担当教員 後藤 春美 担当教員 土屋 和代 所属 曜限 教室 英語 所属 曜限 教室 英語 所属 曜限 教室 英語 対象 対象 対象

元のページ  ../index.html#72

このブックを見る