2019Sシラバス
378/384

1年 文科 理科 2年 文科 理科 金 5 ■2015年度以降入学の学生が履修する場合は、総合科目C系列の科目として扱われます。 ■2014年度以前入学の学生が履修する場合は、主題科目 全学自由研究ゼミナールとして成績がつきますので、注意してください。 Introduction to Japanese Social Theory Using the textbook specifically aiming at bridging a longstanding gap between Eastern and Western social theory, this course will offer an opportunity for students to explore the rich diversity of social-theoretical critique in contemporary Japanese social theory. Class participation and presentations: 50% Final paper: 50% 次の教科書を使用する。 書名 著者(訳者) 出版社 ISBN 第一回授業日に行う。 1年 文科 理科 2年 文科 理科 水 4 ■2015年度以降入学の学生が履修する場合は、総合科目F系列の科目として扱われます。 ■2014年度以前入学の学生が履修する場合は、主題科目 全学自由研究ゼミナールとして成績がつきますので、注意してください。 Fundamentals of Statistics To provide students with a basic knowledge of probability and statistics, and to introduce students to scientific programming using R, the statistical programming language. Class and Homework (25%), Practical exam (25%), Final exam (50%) 教科書は使用しない。 特に行わない。 PEAK科目 PEAK科目 時間割コード 31314 S 30108 S 30834 S 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス 講義題目 授業の目標概要 Whether or not the Anthropocene is officially accepted as Earth's new geological epoch, the phenomenon demands transformative human responses – but how to bridge the gap between the reality of global environmental governance and the requirements identified by natural and social scientists who have taken the condition of the earth system seriously? Drawing on complementary fields of knowledge (Critical Environmental Law, Governance studies, STS*), this course explores the implications of the Anthropocene narrative for global-scale governance and examines the emergence of innovative governance frameworks for dealing with global 'environmental' challenges such as human-induced climate change and other kinds of anthropogenic transformations of ecosystems. Through short interactive lectures, case studies, scenario analysis and role-play simulations, we will discuss a variety of regulatory frameworks, decision-making processes, institutional arrangements, and mechanisms, at the interface of science and policy. In so doing, we will engage in a critical examination of both the relevance and legitimacy of these emerging forms of governance in an era of planetary transformation and disruption. (*) For ‘Science, Technology and Society’ studies Evaluation will be based on active participation to classroom discussions and learning activities (60%). Learning activities include individual or joint oral presentations as well as specific learning activities conducted on a collaborative basis (case studies, scenario analysis, and role-play simulations). In addition, students will be asked to write 2 shorts essays during the semester on issues discussed in the classroom (40%). 教科書は使用しない。 特に行わない。 評価方法 教科書 ガイダンス 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス (PEAK) Japanese Social Theory: From individualization to globalization in Japan today :Anthony Elliott, Masataka Katagiri and Atsushi Sawai eds. Routledge 978-0-415-67145-3 376 PEAK前期 PEAK前期 PEAK前期 K302 515教室 E42教室 時間割コード 時間割コード 開講 授業科目名 社会・社会思想開講 授業科目名 社会・制度Ⅱ(PEAK) ジロドウ イザベル ■2015年度以降入学の学生が履修する場合は、総合科目C系列の科目として扱われます。 ■2014年度以前入学の学生が履修する場合は、主題科目 全学自由研究ゼミナールとして成績がつきますので、注意してください。 Earth System Governance 開講 授業科目名 統計学(PEAK) 担当教員 滝田 祥子 担当教員 担当教員 リチャード シェファーソン 所属 曜限 所属 曜限 所属 曜限 月 2 教室 対象 教室 対象 1年 文科 理科 2年 文科 理科 教室 対象

元のページ  ../index.html#378

このブックを見る