2019Sシラバス
319/384

1年 文科 理科 31771 S 再生可能エネルギー実践講座 瀬川 浩司 教養学部 火4 2年 文科 理科 授業の目標概要 再生可能エネルギーの利用拡大は世界的に急務となっており、わが国のエネルギー政策の中でも重要な位置を占めている。2012年7月に再生可能エネルギーで発電する電力の固定価格買取制度が導入され、太陽光発電を中心として大規模な導入が進みつつある。しかしながらその一方で、様々な課題も明らかになってきた。本講義では、まず世界と日本のエネルギー事情を俯瞰し、そのうえで再生可能エネルギー全体の位置づけ、個々の再生可能エネルギーの特徴を講義する。そのうえで、再生可能エネルギーの具体的な導入拡大に向けた実践的アプローチを講義する。 本講義は、理系の内容と文系の内容を含む文理融合の講義であるが、履修にあたって特殊な基礎知識などは特に必要ない。 レポート 教科書は使用しない。 第一回授業日に行う。 火4 火5 1年 文科 理科 2年 文科 理科 全学自由研究ゼミナール 時間割コード 31524 S1 評価方法 教科書 ガイダンス 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス This is a seminar series that introduces people to the practical process of design - you will learn the basic methods that designers go through in creating ideas and developing products. Design Thinking - is an introduction module to design processes. It is a series of workshops where participants can taste the basics of design from creating projects through to prototyping and review. We approach this from the perspective of innovation and future thinking - so the emphasis is on new ideas (and not just form making - as in traditional design) This is an experiential course and is project based. A theme will be set and participants will learn about design through designing something for themselves. “There exists a designerly way of thinking and communicating that is both different from scientific and scholarly ways of thinking and communicating, and as powerful as scientific and scholarly methods of enquiry when applied to its own kinds of problems” Professor Bruce Archer This series is not graded 教科書は使用しない。 第一回授業日に行う。 Design Lab (S-206), S-Block Komaba Research Campus Design Thinking PENNINGTON Miles 317 2 1105教室 2 206 時間割コード 開講 開講 講義題目 講義題目 担当教員 新野 俊樹 担当教員 所属 所属 生産技術研究所 曜限 単位 曜限 単位 生産技術 研究所S棟教室 対象 教室 対象

元のページ  ../index.html#319

このブックを見る