2019Sシラバス
165/384

1年 文一二(17,22)1年 文一二(17,22)S 総合科目 L(言語・コミュニケーション) 時間割コード 31185 S 31186 講義題目 授業の目標概要 毎回の授業の前半では日本でのコミュニケーションについて論じたテキストを精読する。後半では世界の中での英語に評価方法 教科書 ガイダンス 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス Communication across Cultures ついてのテキストの聴解や、英語でのグループディスカッションを行う。 授業への参加と授業中に行うテストの結果で判断する。 次の教科書を使用する。 書名 著者(訳者) Roger Pulvers 出版社 ISBN 特に行わない。 Exploring the Human Condition through Dialogs To get some practice using the English language by reading dialogs in which the speakers talk about important or interesting issues, writing answers to questions about chapter contents, preparing oral presentations (conversations, speeches, explanations), and performing in front of the class. The course is built around a textbook which contains dialogs that touch on subjects related to education, the natural sciences, the humanities, the social sciences, and technology; the chapters include a two-page dialog, a photograph with a thought-provoking caption, a written exchange between the editor and author of the book, and five general questions. For all but the first class meeting (which will serve primarily as an introduction to the course), students will be assigned one or two chapters in the textbook to read before coming to class, and in class there will be two graded activities: (1) writing answers to a set of questions in the book or otherwise related to the assigned chapter(s), and (2) working in small groups to prepare and make oral presentations based on selected themes, topics, or questions related to the chapter(s). Each week students will receive points that reflect their answers to the questions (individual work) and the group presentations, and the grade for the entire course will be based on the summation of these. 次の教科書を使用する。 書名 著者(訳者) Moatfield 特に行わない。 Delighting in Cultures: A vision of Japan's future 金星堂 978-4-7647-3885-0 Dialogs Among Thoughtful Folk 163 103教室 105教室 時間割コード 開講 授業科目名 (クラス指定セメスター型) 開講 (クラス指定セメスター型) 英語中級 授業科目名 英語中級 ポター サイモン 担当教員 大橋 理枝 担当教員 所属 曜限 教室 英語 金 3 所属 曜限 英語 金 3 対象 文三(16) 理一(29,39) 教室 対象 文三(16) 理一(29,39)

元のページ  ../index.html#165

このブックを見る