2019Sシラバス
159/384

1年 文一二(21) S 1年 文一二(21) 1年 文一二(21) S 総合科目 L(言語・コミュニケーション) 英語中級 クラス指定セメスター型 木3 30991 30992 S 30993 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス China in Western Minds Jonathan D. Spence, The Chan's Great Continent: China in Western Minds (W.W. Norton, 1998) の一部を読む。歴史の本ではあるが、歴史の授業ではない。一人で英文を正確に読めるようになることを目標とする。 平常点(毎回の授業で訳読を担当した時の出来、予習の有無、出席などを勘案する)を主とし、最終授業時間に行うテストで補完して評価する。 その他 初回の分は、プリントを用意して当日教室で配布する。二回目以降は、全体をITC-LMSにアップするので、各自でダウンロードして欲しい。 特に行わない。 Creative Thinking Albert Einstein once said that “creative imagination” is central to scientific progress. Apple Co-Founder Steve Jobs, like many business leaders nowadays, likewise stressed that creativity differentiates average individuals and companies from exceptional ones. As important as creativity as said to be in today’s competitive global economy, what the creative process requires or involves is usually left unexplained. This course, therefore, aims to familiarize participants with what creative thinking entails, why it is important, where it comes from, and how individuals can improve their critical faculties to enable them to thrive in our era of rapid technological, social, political and economic change. By the end of the course students, besides improving their English speaking, listening, and writing skills, will learn: -- how some of the greatest innovators in human history have applied creative thinking to achieve breakthroughs in the realms of science, business, and the arts -- how they can overcome thinking blocks, formulate effective questions, create the right environment for creative thinking, and turn their creative thoughts into action Writing assignments: 30% (10% + 20%) Presentations: (2 x 20) 40% Participation: 30% 教科書は使用しない。 特に行わない。 時事英語の総合演習―2019年度版― 朝日出版社 978-4-255-15642-2 157 102教室 150教室 10-203 時間割コード 時間割コード 時間割コード 開講 (クラス指定セメスター型) 授業科目名 開講 (クラス指定セメスター型) 開講 (クラス指定セメスター型) ニュース英語でインプットからアウトプットへ 日本の出来事、あるいは日本とも関係の深い世界的な出来事についての英文ニュースを文字と音声で正しく理解し、ニュースで頻繁に使われる語彙や表現を自分の言葉として使えるようになることを目標とする。また、英文ニュース特有の表現や構成についても学び、英語でニュースを書くことをめざす。 3回以上欠席した学生は評価の対象とならない。授業への参加姿勢、小テスト,課題、定期試験を総合して評価する。 次の教科書を使用する。 書名 著者(訳者) 堀江洋文、加藤香織、小西和久、宮崎修二、内野泰子 出版社 ISBN 特に行わない。 授業科目名 英語中級 英語中級 授業科目名 英語中級 担当教員 後藤 春美 担当教員 ナルト デリック 担当教員 中山 匡美 所属 曜限 英語 木 3 所属 曜限 英語 木 3 所属 曜限 英語 木 3 教室 対象 文三(19) 理二三(4,17,20) 教室 対象 文三(19) 理二三(4,17,20) 教室 対象 文三(19) 理二三(4,17,20)

元のページ  ../index.html#159

このブックを見る