2019Sシラバス
137/384

1年 文一二(14)文三(4,13) 1年 文一二(5,15,19)文三(6) 1年 文一二(5,15,19)文三(6) 1年 文一二(14)文三(4,13) 総合科目 L(言語・コミュニケーション) 30673 S1 40130 S2 講義題目 授業の目標概要 30674 S1 40129 S2 講義題目 授業の目標概要 30675 S1 40132 S2 講義題目 授業の目標概要 評価方法 教科書 ガイダンス 評価方法 教科書 ガイダンス 評価方法 教科書 ガイダンス Seeing Nature In this course, students will read several argumentative essays on topics related to nature artwork/photography, the natural world, and environmentalism by authors such as Joan Didion, William Cronon, John Muir, and Anna Norris. They will also examine works by photographers like Ansel Adams, William Henry Jackson, and Sebastiao Salgado. In their discussions, presentations, and written work, students will focus on how to examine visual works, and how to formulate an argument through analyzing texts that reference visual works. Final Presentation: 40%, Written assignments: 30%, In-class assignments and participation: 30% プリントを配布する。 特に行わない。 Fortean Geographies: critical engagements with supernatural spaces This short comprehension-based course will introduce students to a series of examples of strange and supernatural geographies. Each week students will examine a different instance of the Fortean, a term developed from the writings of Charles Fort (1874-1932), who published a number of popular works on the supernatural. From crop circles and UFOs to ghosts and telepathy, you will analyse the ways in which the supernatural has had a continued influence on our understanding of the world around us. You will be required to think critically about the relationship between paranormal phenomena and the specific geographies in which they are encountered, considering what role such beliefs might play in the development of the geographic imagination. What do strange encounters with the environment tell us about contemporary belief in the supernatural? Why are certain types of place still commonly believed to be cursed, haunted or magical? A number of short English-language readings will provide opportunities for class discussion and develop comprehension of the English text itself. Students will be expected to read excerpts, articles and short stories in English on a weekly basis in preparation for in-class activities. Attendance, Participation and Engagement: 30% Response paper: 40% Presentation: 30% 教科書は使用しない。 特に行わない。 優れた短編作品を深読みする 短編作品を精読した後、その背景にある社会状況、歴史、文化などについて知識を深めていく。また、シンボリックな表現に注目しながら、作者や作品の世界観を探っていく。グループでの話し合いを行いながら、コミュニケーション能力の向上も目指す。 平常点(授業時の積極的姿勢とグループワーク時の発言、予習状況)40%、試験と小テスト 60% 教科書は使用しない。 特に行わない。 LANDAU Samantha 135 162教室 10-201 154教室 時間割コード 時間割コード 時間割コード 開講 授業科目名 英語中級 開講 授業科目名 英語中級 (クラス指定ターム型) 開講 授業科目名 英語中級 (クラス指定ターム型) (クラス指定ターム型) サーギル ジェームズ クリストファー 担当教員 所属 曜限 三吉 美加 英語 水 2 担当教員 所属 曜限 英語 水 2 担当教員 所属 曜限 英語 水 2 教室 教室 教室 対象 理一(14-15)理二三(10) 理一(7,28)理二三(6) 対象 1年 文一二(14)文三(4,13) 理一(14-15)理二三(10) 理一(7,28)理二三(6) 対象 理一(14-15)理二三(10) 1年 文一二(5,15,19)文三(6) 理一(7,28)理二三(6)

元のページ  ../index.html#137

このブックを見る